Poslepu.cz na novém URL

Od ledna 2014 najdete blog na adrese poslepu.cz.

neděle 30. září 2012

Jaké bylo WebExpo 2012 z Blind Friendly perspektivy

Minulý týden jsme se s Romanem Kabelkou už po čtvrté s projektem Blind Friendly Web zúčastnili konference WebExpo. Náš velký dík na úvod patří Vaškovi Stoupovi, bez jehož vstřícnosti bychom se konference v tomto rozsahu účastnit nemohli.

Na prezentačním stánku jsme již tradičně ukazovali asistivní technologie, které pomáhají zrakově postiženým uživatelům při práci s výpočetní technikou a webem. Zájemci si také mohli s námi přijít popovídat o novinkách v přístupnosti, nechat si otestovat svůj web či si vyzkoušet práci s ozvučeným mobilem, tabletem nebo notebookem.

Během prezentace Přístupnost není charita, kterou jsem si pro letošní WebExpo připravil, se mohli účastníci dozvědět o přínosech přístupnosti pro všechny návštěvníky webu. Na několika příkladech ze života a případových studiích jsem ukázal obchodní výhody přístupnosti či to, jak je přístupnost provázána s dalšími oblastmi tvorby webu.

Pokud bych měl konferenci krátce zhodnotit, tak letošní WebExpo na mě působilo jako ještě profesionálněji připravená akce než loni. Pravdou ale je, že jsem nebyl typický návštěvník, protože jsem většinu času trávil na našem prezentačním stánku. Některé připomínky, které se objevily na sociálních sítích (například chybějící čas na přesun mezi přednáškami), se mě proto - až na jednu výjimku - nijak netýkaly. A onu výjimku - situaci před mou přednáškou - vyřešil moderátor Marek Prokop asi nejrozumnějším způsobem - nechal lidi odejít, přijít a přednášku jsme zahájili až ve chvíli, kdy se ti, co chtěli poslouchat, usadili.

Osobně se mi velmi líbil důraz na networking. Oproti předchozím letům mi přišlo, že většina lidí měla mnohem menší zábrany se ptát a na stánku jsme tak přivítali asi 80 zájemců. Networkingový workshop od Jeanne Trojan zdá se zabral ;-)

Šikovná mi přišla i webová aplikace na výměnu kontaktů. Možnost zadat poznámku jsem opravdu ocenil, protože když jsem se s někým o něčem bavil a potřeboval mu poslat například odkaz na nějaký zdroj (či jen připomenutí, že mě může kontaktovat), tak jsem to napsal přímo do té poznámky a nemusel si to někam zapisovat nebo pamatovat, posílat mail, atp.

Rozdal jsem i několik papírových WebExpo vizitek, protože - ač mě to velmi překvapilo - ne každý účastník WebExpa měl chytrý mobil se čtečkou QR kódů.

Celkově je můj dojem z letošního WebExpa pozitivní a už teď se těším na další ročník - ať už jako vystavovatel, přednášející, nebo účastník, ale určitě si jej nenechám ujít ;-)

Fotogalerie

WebExpo 2012, 21. a 22. září 2012

Poděkování

  • Vaškovi Stoupovi za možnost účasti,
  • Tomovi Bukovskému z Pecka Designu za dovoz a odvoz věcí na stánek,
  • Michalu Jelínkovi za ubytování v centru Prahy ;-),
  • všem, kterým není přístupnost lhostejná a přišli na přednášku či náš stánek.

Na WebExpu 2013 ahoj ;-)

Žádné komentáře: