Poslepu.cz na novém URL

Od ledna 2014 najdete blog na adrese poslepu.cz.

čtvrtek 2. dubna 2009

Novinky softwarové lupy ZoomText 9.18

Firma AiSquared nedávno vydala novou verzi softwarové lupy ZoomText. Její číslo je 9.18 a přináší několik zajímavých novinek, s nimiž bych vás rád seznámil.

Asi nejnápadnější změnou, které si uživatel všimne po spuštění ZoomTextu 9.18, je tzv. hladké rolování. Zvětšený obraz se po obrazovce z jednoho místa na jiné nepřesouvá skokově jako doposud, ale plynulým posunem. Uživatel tedy vždy vidí, odkud a kam se obraz přesunul, což může usnadnit orientaci na zvětšené obrazovce. Hladké rolování lze nastavit, případně vypnout, pokud by někomu nevyhovovalo - třeba já si na něj chvilku zvykal.

Další novinkou je skriptování, které dává uživatelům možnost ovlivnit chování ZoomTextu v jednotlivých aplikacích. Pomocí skriptů lze upravit zvětšování a odečítání z příslušné aplikace či automatizovat prováděné činnosti. ZoomText nabízí tzv. ZoomText Object Model (ZOM) pro přístup k jednotlivým vlastnostem ZoomTextu, skripty pak lze psát v běžných skriptovacích jazycích jako je VBScript či JavaScript. Časem by měly být k dispozici ke stažení i hotové skripty.

Poslední velkou novinkou je pak podpora 64bitových Windows Vista.

Pokud vás zajímá, co vše ZoomText umí a k čemu slouží, podívejte se na následující video nebo si jej přímo vyzkoušejte - k dispozici je šedesátidenní trial verze.


ZoomText Demonstration and Feature Overview from aisquared on Vimeo.

Souvisejí odkazy

1 komentář:

Anna řekl(a)...

Na verzi 9.18 jsem si upgradovala teprve nedávno, ale až na drobnosti jsem s ní spokojená. Hladké rolování je jedna z novinek, kterou vítám. Vadí mi ale, že tahle verze nespolupracuje s Firefoxem 3.6, přestože výrobce mi sdělil, že by měla. Možná je chyba u mě, ale řešení se mi zatím najít nepovedlo. Taky jsem zaznamenala několikero "zamrznutí" počítače, které se nedalo vyřešit jinak, než tvrdým vypnutím notebooku. U předchozí verze se mi to nestávalo, zato ihned po upgrade několikrát.